Lig : EuroLeague
Maç : O. Milano - Baskonia
Tarih : 23.12.2020 & Çarşamba
Saat : 22:45
ANALİZ :
O.Milano bu yıl Final Four hedefleri doğrultusunda geçmiş yıllarda yaptığı hatalardan uzaklaşmış ve sağlam adımlar ile ligde yoluna devam eden ender takımlar arasında yer alıyor.
Yıllarca F4 hayali peşinde her yıl koç ve oyuncu değişimleri ile takımı sil baştan yarattılar. En sonunda nihayet doğru adımları bu yıl atmayı başardılar. Takımı NBA'de iyice tecrübe kazanan zaten Avrupa Basketbolunun elit koçları arasında yer alan Messina'ya teslim teslim etmişlerdi ve bu yıl onla devam kararı vererek ilk doğru kararı burada vermiş oldular.
Takımda topa yön veren oyuncu olarak kaptan köşküne İspanyol yıldız Rodruquez'in yanına NBA'de istediğini bulamayan ama Avrupa Basketbolu denince bu seviyelerde elit bir oyuncu olan ve benim Lokomotif Kuban zamanından beri çok sevdiğim geçen yıl Barcelona'da istediğini bulamayan ama potansiyeli tartışmaya kapalı Delanay'e teslim ederek takımın iskeletini sağlam temeller üzerine oturttular.
Uzun rotasyonda çok fazla macera aramadılar ve Tarczewski'nin yanına yılların tecrübe abidesi K. Hines'ı monte ederek tabiri yerinde ise cuk diye bir transfer başarısına imza attılar. Forvetler için 4 numaraya NBA ve Fenerbahçe Beko maceraları sonrası benim ilk parladığı yıllar olan Virtüs Romadan beri takibimde olan ve acaba tekrar ülkesine ne zaman dönecek diye merakla yıllarca beklediğim tam bir profesyonellik örneği Sinyör Datomeyi alarak güçlendirdiler. Jeff Brooks , Shavon Shields gibi iki kaliteli ama tecrübe konusunda hala eksikleri olan forvetleri Datome ve diğer bir tecrübe Micov ile harmanlayarak uzun-kısa rotasyon dengesini takımda tam olarak kurma başarısını gösterdiler.
Şu anda maç başına 81.5 sayı ortalaması ile ligde dördüncü sıradalar ve skor bulma konusunda sıkıntı yaşamıyorlar.
NEGATİF HANDİKAPLARI :
Şu anda takımda net olarak görülen negatif handikap oyun içerisinde devamlılıklarının olmaması olarak göze çarpıyor. Maça çok iyi başlamalarına rağmen nedense devre arası sonrası özellikle 3 çeyrek takımda ciddi anlamda bir düşüş göze çarpıyor. Bunu yendikleri taktirde maçları çok rahat ve net kazanabilecek bir potansiyelli takım oldular.
FORM DURUMLARI :
Yerel ligde Sassari maçında çok kasamadılar ve son çeyrek etkili oyunları ile 100 sayı barajını geçtikleri maçta farklı bir galibiyete imza attılar. Geçen hafta ise EuroLeague'de çift maç haftasını en verimli geçiren takım oldular ve İstanbul'dan temsilcilerimiz Fenerbahçe Beko ve Anadolu Efes'i yenerek çok değerli iki galibiyete imza attılar.
OYUN ŞABLONLARI :
Takımda oyun ve skoru değiştirebilecek çok değerli eller olduğundan tüm oyuncular rotasyonda bir şekilde takıma katkı veriyorlar. Savunmada dönem dönem kopukluklar olsa da Hines'ın oyunda kaldığı dakikalarda boyalı alan savunmasını bir şekilde çözüyorlar. Pick and Roller'de takımda topa yön veren iki maestro olduğundan Hines , Micov ve eli ısındığında genellikle yüksek post ve yayın gerisinden iyi bir cezalandırıcı olan Zach LeDay ile kolay skor buluyorlar.
TAKIM EKSİKLERİ :
http://www.olimpiamilano.com/en/olimpia-milan-official-statement-2/
Sassari maçı öncesi takımda 2 oyuncunun Covid-19 olduğu resmi açıklaması gelmişti. Ama isimleri bildirilmedi. Sassari maçında dinlendirildiği söylenen Kevin Punter olabileceği düşünülüyor.
Laboral tarafına baktığımızda ise bu yıl işler hiç de iyi gitmiyor. Geçen yılın rüyasından hala uyanamadıkları aşikar. Geçen yıl büyük bir işe imza atarak sezona Beşiktaş'ta başlayan ama istediği sonuçları alamayınca yolu İspanya'ya giden benim hiç bir zaman koç olarak beğenmediğim Dusco İvonovic ile ACB'de Barcelona'yı finalde geçerek şampiyon olmuşlardı. ama bu yıl o takım görüntüsünden nerede ise eser yok.
Her zaman dediğim bir şey vardır. Takımınız guardları kadar konuşur. İşte bu bölgede Vildoza dönem dönem Henry ve Jekiri ile çok zayıf ve yumuşak kalıyorlar. Yolu ülkemizden geçen Anadolu Efes'te bir dönem geçiren Alec Peters'i kadroya monte ettiler ama onun eli ısınık olacak ve dışarıdan 3 sayı ile takımı sırtlayacak beklentisi maalesef her maç gerçekleşmiyor ve gerçekleşmeyecekte. Hafta içi iki zorlu deplasman Bayern ve Zalgiris maçlarında tel tel döküldüler ve çok farklı mağlup oldular. Yerel ligde bir reaksiyon vermeleri bekleniyordu ve kazansalar da iyi bir görüntü vermediler.
NEGATİF HANDİKAPLARI :
Oyuncular biribirinden çok kopuk oynuyorlar ve maça iyi başlayamadıklarında farkla birlikte oyunu kurtarma adına takım halinde birlikte hareket etmek yerine olayı bireyselliğe döküyorlar. Son Bayern maçında berbat bir ilk yarı sonrası geri dönmeye çalışsalar da yine becerememişlerdi. Oyunun momentumunu rakibe verdikleri anda kısa bir sürede dağılıyorlar.
FORM DURUMLARI :
Geçen hafta iki zorlu deplasman turnesinden çok farklı bir mağlubiyet ile döndüler. Takım olarak şu anda hiç güven vermiyorlar. Bu maç evlerinde olsa bir reaksiyon adına karşılarında olmayacaktım ama şu anki görüntüleri hiç iç açıcı değil.
SONUÇ :
İki takımın form durumları , oyuncu kaliteleri , özgüvenlerini düşündüğümde evinde Milano'nun eğer 3 çeyrek sendromunu skor anlamında ciddi anlamda geride bitirmez ise farklı bir galibiyete imza atarak kazanacağını düşünüyorum.
Yorumlar
Yorum Gönder